Luk
Købsvilkår og betingelser

Disse købs- og leveringsbetingelser gælder for privatkunder som handler på watski.dk.

Watski.dk drives i Danmark af: Watski A/S, cvr. nr. 62764813, Roskildevej 8-10, 2620 Albertslund. Watski A/S ejes af: Watski AB med organisationsnummer 556176-0322, Kantyxegatan 14, 213 76 Malmø, Sverige.

Du kan kontakte Watski.dk mail: kundeservice@watski.dk. Disse salgs-og leveringsbetingelser gælder ved køb af varer på watski.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Watski.dk har åbent 24 timer i døgnet og du kan derfor altid handle i vores netbutik. Du vælger de varer du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuelle fragtomkostninger vil du kunne se under totalbeløb i indkøbskurven, samt når du holder musen over indkøbskurven øverst i højre hjørne.

Det er ikke muligt at bestille varer som ikke er på lager. Ønsker du at bestille en vare som ikke er på lager, er det muligt at tilmelde sig til at få besked via e-mail på produktsiden til det ønskede produkt. Det er ikke muligt at bestille fra watski.se, watski.no, watski.fi eller watski.de til levering i Danmark. Bestiller man f.eks. på vores norske hjemmeside watski.no skal varerne afhentes i Norge da den norske webbutik ikke leverer til Danmark.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsform og vælger type leveringsform.

Bestillingen er bindende når bestillingen er registreret på vores server. Du har altid mulighed for at benytte fortrydelsesretten som er på 30 dage fra det tidspunkt hvor du har modtaget varerne. Dette gælder også de varer som ligger i kategorien ”Super Outlet”. Watski har retten til at annullere bestillingen hvis vi ikke kan levere produktet på grund af enten teknisk fejl ved bestillingstidspunktet, varen er udsolgt, hvis varen er udgået fra vores sortiment eller i det tilfælde at Watski har fået information om at varen kan udgøre en sikkerhedsrisiko.

Når du har lagt en ordre hos Watski, modtager du straks herefter en ordrebekræftelse på email adressen som er opgivet ved bestillingen. Der er ikke indgået en bindende bestillingsaftale før du har modtaget denne ordrebekræftelse.

Har du foretaget en bestilling på watski.dk, men ikke modtaget en ordrebekræftelse så send os gerne en e-mail så vi kan få sendt ordrebekræftelsen afsted til dig. Der kan desværre i særlige tilfælde ske tekniske fejl som gør at ordrebekræftelsen ikke sendes automatisk. 

Du modtager naturligvis en leveringsbekræftelse når ordren har forladt vores lager og er på vej til modtageren.

OBS! Får du ingen bekræftelse fra Watski så undersøg gerne din ”junk-mail” før du tager kontakt med Watski kundeservice.

Watski arbejder altid for at give kunderne og besøgende på hjemmesiden den mest korrekte information om vores produkter, tilbud og priser. Vi tager alligevel forbehold for at slå- og trykfejl kan ske. Dette kan indebære at vi ikke kan levere i henhold til den information vi har opgivet om produktet, vores markedsføring eller på anden måde. Desuden forbeholder vi os retten til at annullere en ordre (eller en del af en ordre) hvis produktet er udsolgt. Ved en sådan situation vil du få en besked om dette, eventuelt sammen med information om hvad vi kan tilbyde som erstatning. Du vil få mulighed for at acceptere vores nye tilbud med de ændringer vi har angivet eller du kan vælge helt at annullere din ordre.

Kampagner på Watski.dk er tidsbegrænsede og gælder kun indtil at kampagnen er slut. Det er ikke muligt at købe en udsolgt vare til kampagnepris. Kampagneprisen gælder kun så længe lager haves. Watski.dk har aldrig tilbudspriser på produkter som alene kan købes hos en Watski forhandler.

LEVERINGSFORM HOS WATSKI

PostNord – udleveringssted: Dette indebærer at dine varer sendes med PostNord til dit lokale posthus/udleveringssted i nærheden af din bopæl. Det koster 79 kroner. Når du vælger levering til udleveringssted, håndterer Watski reklamation, service og garanti. PostNord noterer sig at det almindeligvis forventes leveret til udleveringsstedet indenfor 1-2 dage.

 

PostNord – levering til døren: Dette indebærer at dine varer sendes med PostNord til din angivne hjemmeadresse. Det koster 129 kroner. Når du vælger levering til dørenm, håndterer Watski  reklamation, service og garanti. PostNord noterer sig at det almindeligvis forventes leveret til din hjemmeadresse indenfor 1-2 dage.

PRICERUNNER KØBSGARANTI

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.

Købsgarantien omfatter situationer, hvor butikker ikke påtager sig deres ansvar ifølge loven og løser problemet inden for 60 dage. Garantien gælder kun forbrugere, der er bosiddende i Danmark.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti.

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig personligt.

Købsgarantien erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der er undtaget garantien, samt de gældende betingelser.

PRISER OG BETALINGSLØSNINGER HOS WATSKI

Alle priser på Watski.dk er inkl. 25% moms og i danske kroner. Priserne er gældende inden for Danmarks grænser, dog ikke på Færøerne og Grønland. En ordre kan blive pålagt fragt. Dette vil i så fald fremgå på ordresiden inden købet gennemføres ved at være specificeret på sin egen linje samt være en del af det totale beløb. Watski benytter Altapay betalingsløsning og det er muligt at betale med Dankort/VISA/MasterCard, MobilePay, del-betaling på Watski.dk.

Der tages forbehold for eventuelle prisfejl, leveringsproblemer, udsolgte varer, trykfejl mm. som følge af menneskelige eller tekniske fejl som følge af eksempelvis valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, afgiftsændringer eller andet som kan have store følger for driften af Watski.dk.

RETUR HOS WATSKI - 30 DAGES RETURRET

Skal du returnere en vare som er købt på watski.dk, bedes du registrere din retur her: registrer en retur. Du modtager herefter en bekræftelse på at din retur er registreret. Omkostninger ved at sende et produkt retur påhviler forbrugeren.

Watski anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken hos PostNord og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet afleveret til Watski. Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil den modtages af Watski. Gem derfor din kvittering fra speditør samt evt. track and trace-nummer. 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

I almindelige forbrugerkøb hvor bestillingen foretages via internettet har forbrugeren 30 dages fortrydelsesret (dog 14 dage ved produkter købt fra Super Outlet). Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 30 dage tilbagebetaler vi købesummen. Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i original emballage og i samme stand som da varen blev modtaget. Såfremt varen har været monteret/installeret/taget i brug bortfalder returretten. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark (eller anden fragtmand) senest 14 dage efter du har anvendt din fortrydelsesret.

Når vi modtager varen, kontrollerer vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, inden for 14 dage. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker hvis varens værdi er forringet, fordi

·         du reelt har taget varen i brug,

·         den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,

·         du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt,

·         du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

 

Dit køb hos Watski.dk er omfattet af købeloven og som forbruger har du to (2) års reklamationsret og i visse tilfælde fem (5) år. Det betyder, at du som kunde enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, få penge tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er naturligvis et krav fra Watskis side at reklamationen er berettiget, og at manglen/skaden på produktet ikke skyldes en håndteringsfejl, almindelig slitage, modifikationer ved produktet eller misbrug fra kundens side. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Der henvises i øvrigt til Købelovens almindelige bestemmelser vedrørende reklamationer (bekendtgørelse af lov om køb).

Vil du anvende din reklamationsret på en vare som er købt på Watski.dk henviser vi til vores reklamations side som du finder her: registrer en retur. 

Vil du påberåbe en mangel, skal du give Watski meddelelse herom, ved at bruge vores reklamationsformular, inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og sørg for at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil modtagelse hos Watski. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track & trace-nummer. Bemærk, at varer der sendes uden porto, på efterkrav eller uden omdeling, nægtes modtaget af Watski.

GAVEKORT HOS WATSKI

Gavekortet er gyldigt i to (2) år. Gyldighedsperioden er angivet på gavekortet. Gavekortet kan anvendes delvist et ubegrænset antal gange til pengene på gavekortet er brugt. Man kan ikke fylde flere penge på gavekortet. Gavekortet kan ikke ombyttes til kontanter. Gavekortet bør anses som et værdidokument. Gavekortet kan ikke kobles til en bestemt person. Watski er ikke ansvarlig for bortkomne gavekort.

En aftale om køb af gavekort træder først i kraft når Watski bekræfter købet via e-post til den mailadresse kunden har opgivet ved bestillingen. Kunden er ansvarlig for at udfylde alle oplysninger korrekt ved køb af gavekortet. Watski kommer ikke til at erstatte fejlleverancer eller lignende som er opstået ved at ukorrekte oplysninger.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Watski A/S, Roskildevej 8-10, 2620 Albertslund, på mail: kundeservice@watski.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt de relevante betingelser er opfyldt, indgive en klage til Center for klageløsning under Forbrugerklagenævnet. Du kan ved klage rette henvendelse til Konkurrence –og forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, kfst@kfst.dk, telefon: +45 41715000.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her>>>

Ved køb på watski.dk godkender og accepterer køber, at Watski A/S trækker det angivne beløb via NETS. Såfremt køber har rabatkode eller lignende, trækker Watski A/S alene det lavere beløb i henhold til aftalen med køber via Nets.

KAMPAGNER

Black Friday - Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud under Black Friday. Der er 30 dages returret med undtagelse af varer købt i super outlet, hvor der er 14 dages returret. Fortryder du din ordrer efter købet er gået igennem, er det ikke muligt at annullere den, og der skal i stedet laves en retur. Nedsat fragt gælder kun til udlevering til udleveringssteder.

Alle andre spørsmål til Watski

Ved alle spørgsmål, kontakt os venligst på mail: kundeservice@watski.dk

Login
Er du tidligere forhandler hos Watski, skal du nu logge ind på www.nautec.dk