Mest almindelige spørgsmål
Her finder du de mest almindelige spørgsmål fra vores kunder, samt svar på dem
Priser hos Watski
Hvor meget koster fragten?
Q: Hvor meget koster fragten?
Vi giver gratis fragt på alle bestillinger over 750 kr., når du bestiller hos os. Dette gælder leveringer med postombud og hjemmelevering.
Prisen for levering der er under grænsen for fri fragt er til postombud 39 kr (Bring) eller 59 kr (Postnord) og med hjemmelevering 79 kr (Bring) eller 99 kr (Postnord).
Hvorfor kan priserne variere fra dag til dag?
Q: Hvorfor kan priserne variere fra dag til dag?
Watskis pris følger den danske marked. Da vi altid arbejder for at kunne give vores kunder en konkurrencekraftig pris, kan vores priser ændres fra dag til dag. Dette kaldes dynamisk prissætning. Priserne sætter en prisrobot og en række prisregler, som kontrollere at vi altid fastholder den laveste markedspris. På den måde kan du være sikker på, at du gør en god handel på Watski.
Kan jeg få rabat hos Watski?
Q: Kan jeg få rabat hos Watski?
Skal du foretage et større køb på mere end 20.000 kr, er du velkommen til at kontakte os for at høre, om du kan få et tilbud.
Levering
Generel information om levering hos Watski
Q: Generel information om levering hos Watski
Vi leverer til hele Danmark. Desværre med undtagelse af Grønland og Færøerne. Du kan vælge at få din pakke sendt med Postnord eller Bring.
Hvilke leveringsalternativer har Watski?
Q: Hvilke leveringsalternativer har Watski?
PostNord - Udleveringssted - Din bestilling leveres til dit nærmeste PostNord postkontor / PostNord udleveringssted. Du vil få en afhentningsbesked via enten SMS eller e-mail fra PostNord når din pakke er klar til afhentning. Er pakken ikke hentet inden 14 dage vil den blive sendt retur til Watski.
Postnord - Levering til døren - Din bestilling leveres hjem til dig af PostNord. Du vil modtage en meddelelse via SMS med datoen for leveringen. Er du ikke hjemme på dagen kan du vælge om Postnord skal sætte pakken et sted på din adresse, aflevere den hos naboen eller lign. ved at tilmelde dig «Modtagerflex». Er du ikke hjemme og har du ikke valgt Modtagerflex kan du hente din pakke på det nærmeste Posthus.
Bring - Udleveringsted - Leveres til valgfri pakkeshop (pakkeboks, supermarked eller lign.) Bestem selv hvor du henter pakken.
Bring - Levering til døren - Leveres direkte til døren på den ønskede leveringsadresse. Du vil få en afhentningsbesked via enten SMS eller e-mail fra Bring, når din pakke er klar til afhentning. Er pakken ikke hentet inden 14 dage vil den blive sendt retur til Watski.
Hvad er leveringstiden hos Watski?
Q: Hvad er leveringstiden hos Watski?
PostNord og Brings normale leveringstid:
1-4 hverdage - Gælder alle leverancer til udleveringsbutik
1-4 hverdage - Gælder alle leverancer til hjemmelevering
Bemærk: Dette er vejledende leveringstid.
Ved bestilling af langgods (over 1 meter) kan forsendelsen tage 3-4 hverdage.
Hvad koster levering hos Watski?
Q: Hvad koster levering hos Watski?
Postnord
Hente hos udleveringsbutik koster 59,- DKK
Fragten er gratis ved køb over 750,- DKK
Pakke til døren koster 99,- DKK
Fragten er gratis ved køb over 1500,- DKK
Bring
Hente hos udleveringsbutik koster 39,- DKK
Fragten er gratis ved køb over 750,- DKK
Pakke til døren koster 79,- DKK
Fragten er gratis ved køb over 1500,- DKK
Kan i sende min pakke således at jeg har den allerede i morgen?
Q: Kan i sende min pakke således at jeg har den allerede i morgen?
Vi har desværre ingen ekspreslevering. Hvis du lægger din ordre inden kl. 12.00 vil din pakke under normale omstændigheder være fremme på 1-4 hverdage afhængigt af hvor du bor i Danmark.
Kan jeg følge min ordre online?
Q: Kan jeg følge min ordre online?
Når din ordre er sendt fra vores lager modtager du en ordrebekræftelse hvori der er et sporingsnummer. På postnord.dk kan du spore pakken med dette nummer. Du modtager afhentningsbesked via enten SMS eller e-mail fra PostNord.
Der er gået en uge og pakken er ikke kommet endnu, hvad gør jeg nu?
Q: Der er gået en uge og pakken er ikke kommet endnu, hvad gør jeg nu?
Tag kontakt med os så skal vi hjælpe dig. Pakken er vores ansvar indtil du har modtaget den. Bare rolig vi skal nok ordne det.
Returnering
Jeg fortryder mit køb. Hvordan returnerer jeg produktet?
Q: Jeg fortryder mit køb. Hvordan returnerer jeg produktet?
Du generer en retur ved at følge linket: https://www.watski.dk/return-consumer
Omkostninger ved at sende varer retur til Watski ligger hos forbrugeren ved åbent køb. For hurtig behandling send os gerne et billede af din indleveringskvittering som du modtager på posten ved sending.
Varen skal leveres tilbage i originalemballage og i samme stand som da varen blev modtaget. Såfremt varen har været monteret, installeret eller taget i brug, bortfalder returretten.
OBS! Undlad venligst at sætte tape på den originale emballage! Vi anbefaler at du pakker den og sender den sender den retur i en separat pakke. På den måde sikres det at den originale emballage er i god stand, når vi får den retur. Returen godkendes ikke, hvis den originale emballage er beskadiget.
Pakken skal mærkes med dit ordrenummer og vi anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken hos PostNord. Husk at pakke din vare ordentligt ind så den ikke bliver beskadiget under transporten.
Gem «track & trace-nummeret» og kvitteringen på sendingen. Ansvaret for varerne ligger hos kunden helt indtil pakken har nået frem til Watski. Sender du med pakkepost har du mulighed for at spore sendingen og du må gerne sende sporingsnummeret til os.
Vi bestræber os på at tilbagebetale pengene til den samme konto som pengene kom fra senest 14 dage efter at fortrydelsesretten er benyttet.
Jeg har returneret en vare, hvad sker der nu?
Q: Jeg har returneret en vare, hvad sker der nu?
Når vi har modtaget varen og behandlet returen så laver vi en kreditering til den konto som pengene oprindeligt kom fra.
Jeg vil gerne bytte til et andet produkt, hvad gør jeg?
Q: Jeg vil gerne bytte til et andet produkt, hvad gør jeg?
Ønsker du at bytte til et andet produkt så følger du praksis for åbent køb/fortrydelsesret og bestiller derefter det produkt du ønsker.
Jeg har returneret en vare, hvornår får jeg pengene tilbage?
Q: Jeg har returneret en vare, hvornår får jeg pengene tilbage?
Vi betaler pengene tilbage så snart vi har modtaget varen og konstateret at alt er ok. Vi bestræber os på at tilbagebetale pengene til samme konto som pengene kom fra senest 14 dage efter at fortrydelsesretten er benyttet.
Bestilling
Jeg har netop lagt en bestilling og nu fortryder jeg, kan jeg afbestille min ordre?
Q: Jeg har netop lagt en bestilling og nu fortryder jeg, kan jeg afbestille min ordre?
Fortryder du din bestilling er det vigtigt at du tager kontakt til os så hurtigt som muligt ved at sende os en e-mail på kundeservice@watski.dk eller ved at benytte kontaktformularen på hjemmesiden. Vi kan desværre ikke garantere at vi kan nå at stoppe din ordre i tide da vi pakker alle indkommende ordre løbende, men vi vil altid gøre et forsøg.
Jeg ønsker at ændre eller lægge noget til i min bestilling, er dette muligt?
Q: Jeg ønsker at ændre eller lægge noget til i min bestilling, er dette muligt?
Desværre er ikke dette muligt. Ønsker du at købe de nye varer skal du foretage en ny bestilling.
Jeg fik ingen ordrebekræftelse på skærmen efter betalingen. Er min bestilling gået igennem?
Q: Jeg fik ingen ordrebekræftelse på skærmen efter betalingen. Er min bestilling gået igennem?
Kommer der ingen bekræftelse på skærmen efter betaling er bestillingen sandsynligvis gået igennem alligevel. Er bestillingen gået igennem så kommer du til at modtage en ordrebekræftelse når ordren bliver sendt fra vores lager. Er du usikker så send os en mail eller kontakt os via kontaktformularen så skal vi undersøge så hurtigt som muligt.
Jeg har ikke fået nogen ordrebekræftelse på e-mail. Hvad gør jeg?
Q: Jeg har ikke fået nogen ordrebekræftelse på e-mail. Hvad gør jeg?
Send os gerne en e-mail eller kontakt os via kontaktformularen vedr. dette og så skal vi undersøge hvad der er sket. Alle skal modtage en ordrebekræftelse.
Jeg glemte at benytte min rabatkode, hvad gør jeg?
Q: Jeg glemte at benytte min rabatkode, hvad gør jeg?
Glemte du at benytte rabatkoden så send rabatkoden på e-mail til kundeservice eller kontakt os via kontaktformularen så skal de hjælpe dig.
Min rabatkode virker ikke, hvad gør jeg?
Q: Min rabatkode virker ikke, hvad gør jeg?
Har du sikret dig at koden fortsat gælder og at du har skrevet koden korrekt? Det har ingen betydning om du skriver med store eller små bogstaver. Skriv en e-mail til kundeservice og forklar os om problemet eller kontakt os via kontaktformularen så skal vi hjælpe dig.
Hvad gør jeg hvis jeg har skrevet forkert adresse?
Q: Hvad gør jeg hvis jeg har skrevet forkert adresse?
Har du skrevet en forkert modtageradresse så skal du tage kontakt til kundeservice så hurtigt som muligt. Så vil vi forsøge at hjælpe dig. Vi kan desværre ikke garantere at vi kan nå at stoppe din ordre i tide da vi pakker alle indkommende ordre løbende, men vi vil altid gøre et forsøg.
Hvordan benytter jeg min rabatkode?
Q: Hvordan benytter jeg min rabatkode?
Når du er kommet til «kassen» ser du blandt andet en oversigt over de produkter som er blevet lagt i indkøbskurven, samt pris, fragtomkostninger og totalbeløb. Under «TOTALT» trykker du på «har du en rabatkode?» og udfylder med din rabatkode. Rabatten blive da synlig i kassen.
Jeg har fået et gavekort. Hvordan benytter jeg det?
Q: Jeg har fået et gavekort. Hvordan benytter jeg det?
Når du er kommet til «kassen» ser du blandt andet en oversigt over de produkter som er blevet lagt i indkøbskurven, samt pris, fragtomkostninger og totalbeløb. Under «TOTALT» trykker du på «har du et gavekort?» og udfylder med din gavekode. Gavebeløbet blive da synlig i kassen.
Kan man bestille som firma hos Watski?
Q: Kan man bestille som firma hos Watski?
Ja, det kan man. Skal du lave en mindre bestilling, eller kun bestille en enkelt gang, så ønsker vi at du bestiller direkte på hjemmesiden. Du kan bruge kortbetaling. Skal du bestille flere gange fremover så tag kontakt med vores sælgere ved at sende en e-mail til kundeservice@watski.dk.
Produktet jeg vil købe er ikke på lager, hvordan får jeg besked om hvornår en vare er tilbage i lager igen?
Q: Produktet jeg vil købe er ikke på lager, hvordan får jeg besked om hvornår en vare er tilbage i lager igen?
Når du er inde på produktet vil et produkt som ikke er på lager have et rødt eller gult kryds på sig. Er krydset gult så betyder det at varen er bestilt. Der vil også stå en forventet leveringsdato. Denne dato er vejledende. Et rødt kryds betyder at varen ikke er bestilt og det er da uvist hvornår varen kommer på lager igen. Er ikke varen bestilt så er du velkommen til at sende os en e-mail eller kontakt os via kontaktformularen og så skal vi forsøge at hjælpe dig.
Du kan inde på produktsiden skrive din e-mailadresse, så får du en besked når varen er på lager igen.
Betaling
Hvordan kan jeg betale?
Q: Hvordan kan jeg betale?
Ønsker du at hente dine varer på udleveringssted/posthus eller leveret til døren så betaler du på hjemmesiden. Du bestemmer selv om du ønsker at betale med kort eller med MobilePay. Watski accepterer alle af de gængse kort: Dankort/VISA-dankort, VISA, MasterCard, American Express, Maestro, VISA Electron.
Reklamation
Hvad gør jeg hvis jeg har en reklamation på en vare som er gået i stykker inden for garantiperioden?
Q: Hvad gør jeg hvis jeg har en reklamation på en vare som er gået i stykker inden for garantiperioden?
Dit køb er omfattet af forbrugerkøbeloven. Som forbruger har man 2 års reklamationsret, og i nogle tilfælde 5 år. Det betyder at du som kunde kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet til en ny, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den specifikke situation. Læs mere om dette i vores købsvilkår her >>.
Jeg har modtaget en defekt vare, hvad gør jeg?
Q: Jeg har modtaget en defekt vare, hvad gør jeg?
Send os en e-mail hvor du forklarer hvad som er sket. Send os gerne billeder på fejlen. Vi sender derefter en returfragtseddel som du skal benytte når du sender varen tilbage til os. Det er vigtigt at produktet pakkes godt i forsvarlig emballage ligesom da du modtog den fra os.
Husk at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil pakken modtages hos Watski. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track & trace-nummer.
Vi vil efter modtagelse hurtigst muligt behandle reklamationen.
Hvor hurtigt behandler Watski min reklamation?
Q: Hvor hurtigt behandler Watski min reklamation?
Dette afhænger af hvad der er galt med produktet og om det er nødvendigt at reparere, kontakte leverandøren/producenten eller om der blot skal sendes et nyt produkt.
Forhandlere hos Watski
Har Watski en fysisk butik hvor jeg kan se varerne?
Q: Har Watski en fysisk butik hvor jeg kan se varerne?
Nej - vi er en netbutik, og har desværre ingen fysisk butik.
Øvrige spørgsmål
Hvordan afmelder jeg mig fra nyhedsbrevet?
Q: Hvordan afmelder jeg mig fra nyhedsbrevet?
Nederst i vores nyhedsbrev står der «Unsubscribe from this list». Tryk på linket og afmeld dig der.
Jeg ønsker at i sletter alle mine oplysninger, hvordan gør jeg?
Q: Jeg ønsker at i sletter alle mine oplysninger, hvordan gør jeg?
Vi er selvsagt behjælpelige med at slette alle lagrede oplysninger om dig som kunde. Send en e-mail til kundeservice@watski.dk så hjælper vi dig.
Jeg har en blog, Youtube-kanal, instagramkonto, arbejder med bådsport og ønsker et samarbejde. Hvem kontakter jeg?
Q: Jeg har en blog, Youtube-kanal, instagramkonto, arbejder med bådsport og ønsker et samarbejde. Hvem kontakter jeg?
Watski er altid på udkig efter nye samarbejdspartnere! Send en e-mail til kundeservice@watski.dk og spørg om at komme i kontakt med den digitalt ansvarlige for Danmark.
Jeg vil gerne ansøge om et job hos Watski, hvad gør jeg?
Q: Jeg vil gerne ansøge om et job hos Watski, hvad gør jeg?
Har du en stor passion for båd og bådliv, og har du et stærkt indre drive, så kan Watski være det rigtige sted for dig. Kontakt os gerne uopfordret da vi altid søge nye kollegaer.
Hvor finder jeg betingelser og vilkår for privatkunders køb på Watski.dk?
Q: Hvor finder jeg betingelser og vilkår for privatkunders køb på Watski.dk?
Du finder vores generelle betingelser og vilkår for privatkunder som handler på watski.dk her >>.
Har Watski en cookie- og privatlivspolitik?
Q: Har Watski en cookie- og privatlivspolitik?
Ja. Du finder den her >>.